Danish Dutch English Finnish French German Icelandic Italian
Home Forum
Banner
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Helidoc i haven....
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Helidoc i haven....

Helidoc i haven.... 4 måneder, 2 uger siden #33227

• OY-Canon
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • flybilleder.dk
Hej

Det bliver desværre ikke til så meget spotting som i "gamle dage", men nogle gange kan man bare ikke undgå det, here the story goes.....

I går fredag aften havde jeg installeret mig foran tv´t med en behørig mængde fredagsslik og Jay Leno's Garage på skærmen da der temmelig pludselig hang en helikopter 5 meter over huset og lyste ind af vinduet !
En hurtig vurdering af mine (u)gerninger i den sidste tid ledte til den konklusion at jeg næppe havde foretaget mig noget der burde give anledning til besøg af et swat team indsat fra helikopter, og da lyden også tydede på en EC-135 var der ikke andet at gøre end at gå uden for og se hvad de havde gang i.

Uden for i kulden kunne jeg se at det ganske rigtig var lægehelikopteren fra Billund der nu lavede en 360´r og lyste ned i haverne. "Smartass" som man jo er tænkte jeg "fuck for nogle fjolser, sportspladsen ligger 100 meter mod nord", for så 10 sekunder senere at kunne konstatere at fjolset nok var mig....
Piloten landede simpelthen ned mellem 2 huse og en lygtepæl. Helt uden at overdrive var der under 1 meter fra rotoren over til toppen af gadelyset og til den anden side stak rotoren lige lidt ind i haven til genboen !
Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at nogen kunne finde på at lande en medium størrelse heli på den plads - ikke engang en Robinson R22 kunne klemmes ned der - troede jeg....

Jeg har aldrig set noget så elegant udført med en helikopter, og da slet ikke i mørke. Og da der først var kommet lidt ro på måtte jeg lige give fuld respekt til piloten og forklare ham at det var det fedeste jeg nogensinde havde set nogen lave i en heli

Anledningen til besøget var desværre en person der var blevet syg lidt længere nede af gaden, men fårk hvor er det fedt at der findes nogen der kan bruge en heli på den måde, det er godt nok effektivt !

Jeg benyttede lejligheden til at tage lidt billeder ( håndholdt iso 1600/3200 ) så længe der ikke var patienter eller læger i nærheden og her kommer de.

Piloten var heldig at han nåede ud inden de første "gæster" der lige skulle høre hvad det var for en gul satan ankom.....

Fedt at månen gad deltage i fotoprojektet

Ja det er så mit hus i baggrunden, Og han er noget tættere på gadelyset end billedet lige viser, det er skudt med god vidvinkel....

Efter en fotopause mens patienten blev bragt om bord var der tid til at flyve mod Odense, ikke det letteste skud i mørke - og så skulle jeg lige hilse og sige at sådan en EC-135 giver lidt vind når først rotorbladene bliver bedt om at løfte !
Med venlig hilsen
OY-Canon
Sidste redigering: 4 måneder, 2 uger siden af OY-Canon.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Falcon, Vesterholm, MartinAir [DK], Kedde, LAH

Sv: Helidoc i haven.... 4 måneder, 1 uge siden #33228

• HenrikW
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
Selvom anledningen var alvorlig, så må det afgjort have været en fed oplevelse når en heli nærmest lander i ens baghave!

Kan godt forestille mig adrenalinen må have pumpet lidt, dér! Også da du fandt ud af det alligevel ikke var AKS, der kom for at afhente dine udløbne biblioteksbøger

Tak for at dele oplevelsen og de fede natbilleder med os andre

mvh. Henrik W.
Følgende bruger(e) har sagt tak: OY-Canon

Sv: Helidoc i haven.... 4 måneder siden #33229

• OY-Canon
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • flybilleder.dk
HenrikW skrev:
Selvom anledningen var alvorlig, så må det afgjort have været en fed oplevelse når en heli nærmest lander i ens baghave!

Kan godt forestille mig adrenalinen må have pumpet lidt, dér! Også da du fandt ud af det alligevel ikke var AKS, der kom for at afhente dine udløbne biblioteksbøger

Tak for at dele oplevelsen og de fede natbilleder med os andre

mvh. Henrik W.

Hej Henrik

Tak for kigget

Ja man er da altid spændt på om det er Njordlaw der har fundet min ip adresse i forbindelse med en eller anden torrent og gået skridtet videre og valgt ankomme med helikopter frem for at sende endnu et latterligt brev eller om det som her "bare" er lægen der har fået nyt transportmiddel

Og så må man jo sige at det er fedt at bo i et land hvor man gratis får så kompetent og effektiv hjælp som billederne her viser hvis man er blevet syg eller kommet til skade !

Og nu hvor jeg ved at man godt kan lande lige foran huset så er jeg begyndt at spare op til sådan en EC-135 ( eller måske bare en EC-120 ). Det kan selvfølgelig godt være at naboerne bliver lidt trætte af at jeg spærrer vejen, men vi må alle yde små ofre indimellem
Med venlig hilsen
OY-Canon
Sidste redigering: 4 måneder siden af OY-Canon.

Sv: Helidoc i haven.... 2 måneder, 3 uger siden #33238

Hej Boox..

Sgu nogen flotte billeder af den EC-135... Jeg vil nu alligevel godt udfordre dem til at komme at lande udenfor min hoveddør

/JAT
Regards Jacob Thomsen
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.12 sekunder